Reagált a Városháza a Vitézy Dávid cégével kötött szerződéssel kapcsolatos híresztelésekre

Megosztás

A miskolci Városháza szerint a szerződés a Közlekedéskutató Kft.-vel került aláírásra, amelyben jogi, pénzügyi és közlekedési szakemberek is dolgoznak, így a megbízási díj sem egy személynek szólt.

Napi nettó 250 ezer forintért dolgozik Miskolcnak Vitézy Dávid cége – írja egy Facebook-posztban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) egy kiszivárgott szerződésrészletre hivatkozva. Mint a Népszava is írta, ez alapján egy 17 nap alatt elvégzett feladatról lett volna szó összesen nettó 4,25 millió forint értékben, a volt államtitkár pedig arra ad tanácsokat, hogyan lehetne javítani a városi tömegközlekedést.

A híresztelések kapcsán megkerestük levélben a Városházát és több kérdést is feltettünk.

Megkérdeztük, hogy valóban létezik-e a hivatkozott szerződés, s ha létezik, akkor cserébe milyen munkákat végzett Vitézy Dávid és ezekre miért volt szükség. Emellett arra is kíváncsiak voltunk, hogy Vitézy az elmúlt években és idén milyen megbízásokat kapott a miskolci önkormányzattól.

A miskolci Városháza megkeresésünkre válaszolva kijelentette: nem létezik ilyen szerződés, amiről a fent említett cikkekben foglalkoztak. Mint írták, a szerződést a Közlekedéskutató Kft.-vel írták alá, amelyben jogi, pénzügyi és közlekedési szakemberek is dolgoznak, így a megbízási díj sem egy személynek szólt – hangsúlyozták.

A Városháza a válaszban arra is kitért, hogy pontosan mit takart a szerződésben foglalt megbízás:

“A szerződés műszaki tartalma a hivatali szervezeten belül felállítandó Közlekedésszervező Osztály létrehozására irányul, amely budapesti összehasonlításban a BKK által ellátott feladatok végrehajtását végzi a miskolci közlekedésszervezés tekintetében. Mindezt a működési-gazdasági hatékonyság növelése, az MVK általi szolgáltatások javítása, és a szűken vett közösségi közlekedésen túlmutató feladatok összehangolt, stratégiai irányítása tette szükségessé, amely magában foglalja a városunkba települt/telepítendő mikromobilitási formák, a parkolási rendszerek, a klímavédelem, stb. egységes szemléletű kezelését, összességében a Fenntartható Városi Mobilitási Tervben meghatározott célok elérését szolgálják.”

“Ez két részfeladatra vonatkozó teljesítési határidőt tartalmaz, egyik 2023. március 21., amikorra a Megbízott elkészítette a Közlekedésszervező Osztály feladat- és hatásköreit tartalmazó dokumentumot, javaslatot tett annak struktúrájára és benyújtotta az ehhez kapcsolódó közgyűlési előterjesztést. A feladat határidőre teljesült, az ezzel kapcsolatos egyeztetések, több alkalmas személyes részvétellel és további szakértőkkel közösen végzett munka összességében már eleve közel kimerítette a szerződésben becsült munkaigényként feltüntetett 17 napot.”

“Második részfeladatként a közgyűlési jóváhagyást követően kidolgozásra került egy teljesen új szemléletű Közszolgáltatási Szerződés, amelynek teljesítési határideje 2023. május 31. volt. A két időpont között 60 napban a Megbízott jóval több mint 17 napot töltött el a feladat elvégzésével, tekintettel a teljes körű – személyes – egyeztetésekre, amelyek a Polgármesteri Hivatal, MVK Zrt és Miskolc Holding Zrt érintett szervezetivel folytatott. A Közszolgáltatási Szerződés a hozzá kapcsolódó 11 mellékletével, amely egy szeptembertől bevezetésre kerülő módosított vonalhálózatot és magasabb szintű kiszolgálást biztosító, összehangolt menetrendi struktúrát, valamint a közösségi közlekedés és mikromobilitás (e-roller) tekintetében közös díjtermékek bevezetésére vonatkozó javaslatot tartalmazza, szintén határidőre elkészült.”

“Mindezen közel három hónapi tartó, jogi, pénzügyi és közlekedési szakemberek bevonását igénylő munkák szerződéses ellenértéke: 4.250.000.-Ft+Áfa. S a Megbízott ezen folyamatok utógondozását a mai napig elvégzi, bármilyen kérdés esetén rendelkezésünkre áll” – tették hozzá.

A válasz végén megjegyezték: sem Vitézy Dávid, sem pedig a Közlekedéskutató Kft. nem kapott az elmúlt években és az idén sem egyéb megbízást az önkormányzattól.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek